המלצות לנורווגיה- המון ברגן וקצת אוסלו

קצת חוויות מטיול שעשינו בקיץ 2023 אל נורווגיה. רוב הזמן היינו בברגן, ותאמינו לי שזה שווה. על נופים פראיים, פיורדים יפהפיים, בירה מדהימה ויקרה והרבה יותר מדיי גשם...

תוכן עניינים

אוסלו

התאכסנו במלון נחמד שצמוד לתחנה המרכזית, ומכיוון שהיו לנו רק כמה שעות לא רצינו לבזבז את הזמן בהליכה למקומות רחוקים. קפצנו לביקור בספרייה הלאומית שואוו היא מגניבה בטירוף. מלא מתחמים שונים ומגוונים, חושבים שם על המון צרכים ולכל הגילאים. משם המשכנו לגג המהמם של בית האופרה ולאחר מכן סיבוב קל במפרץ שכלל גם טבילה באוקייאנוס. לארוחת ערב קפצנו ל Oslo street food, מתחם סופר מגניב עם מגוון רחב של דוכנים. יש גם דוכן טבעוני אחד לשומרי כשרות/טבעונות אבל כדאי לוודא לפני כי ייתכן שהם מתחלפים. בערב יצאנו ל RØØR בר עם ששים ברזים, עשרות בקבוקים ולוחות שאפל בורד ענקיים שזה דבר פשוט אדיר.

ברגן

נסענו מאוסלו לברגן ברכבת. יש רכבת ישירה שלוקחת שמונה שעות והדרך מהממת ברמה לא סבירה. אנחנו בחרנו לעשות מסלול ארוך יותר ועצרנו בדרך וירדנו לפלאם, עיירה קסומה באמצע הדרך, ברכבת עוד יותר מהממת. משם עשינו שייט בכמה פיורדים ואחרי עוד אוטובוס ורכבת הגענו לברגן.

טבע

קודם כל הנוף בנורווגיה הוא הדבר היפה ביותר שראיתי מאודי. אני חושב שאם הייתי מברך בכל פעם שראיתי נוף עוצר נשימה הייתי מגיע למאה ברכות ביום רק מזה.

ברגן מוקפת בשבע פסגות, טוב למען האמת תשע, אבל שבע זה מספר טיפולוגי, אז הורידו את חלק מהפסגות מגדולתן. הפסגה הקרובה למרכז העיר היא fløyen ומשם יצאנו לטיולים. אפשר לעלות ל-fløyen ברגל, וזוהי גם דרך ממש ממש יפה. העלייה לוקחת כחצי שעה. למי שאין כח יש גם את הכרמלית (אולי פלויינית, או ברגנית?) המקומית.

ברוב השבוע ירד גשם די רציני (עוד על זה בהמשך) אז עשינו רק טיול גדול אחד. הלכנו מפלויין לאולריקן במסלול של 13 קילומטר. עברנו נהרות, חצינו ואדיות, עקבנו אחרי רוג׳ומים מקומיים ובעיקר מאוד נרטבנו. גם פה אני ממליץ על שימוש ב-alltrails ותמצאו מסלול שמתאים לכם. מה שכן, אל תאמינו לזמן שהם אומרים באפליקציה. לדוגמה המסלול שלנו היה אמור לקחת שלוש וחצי שעות ובפועל לקח כמעט שמונה שעות. מה שכן, היה פשוט יפהפה לאורך כל הדרך, כלומר ברגעים שהצלחנו לראות יותר מחמשה מטרים קדימה.

ברגן גם מכונה הפתח לפיורדים ואני ממש ממליץ לצאת לשייט פיורדים לפחות פעם אחת כי זה באמת הדבר הכי יפה בעולם.

מזג אוויר

בברגן יורד גשם, והרבה. ותמיד. אז קודם כל תיערכו בהתאם. מעיל גשם, נעליים אטומות למים, מטרייה ועוד. אם נפלתם על שבוע גשום הייתי שוקל להשקיע במעיל גשם רציני שם, לטעמי ממש שווה את זה ויכול לסייע לכם לטיול. כמו כן תורידו את האפליקציה YR ותתעדכנו ברמה השעתית על מה קורה.

אטרקציות

אין יותר מדי מה לעשות בעיר עצמה. יש את bryggen שיש שם מוזיאון מעניין של סוחרי ההנזה, רשת סוחרים שפעלה בצפון אירופה מהמאה ה-13 עד ה-17. אין כל כך שילוט אבל הסיור המודרך מומלץ בחום. חוץ מזה יש את שוק הדגים המקומי שבו תוכלו לראות כמויות של מאכלות אסורים שלא ידעתם שקיימים. לא לטבעונים או לבעלי לב חלש. מה שכן, העיר מאוד יפה ואפשר בכיף לבלות כמה שעות בפשוט להסתובב בה. יש גם גני שעשועים סופר מושקעים שמומלצים להורים לילדים או לסתם מי שרוצה להנות.

כסף

המדינה הזאת יקרה בטירוף. מהקניות בסופר, דרך הברים ועד האטרקציות. אין לי באמת טיפים טובים להתמודד עם זה אבל כדאי לדעת את זה מראש.

אוכל וכשרות

יש רשימת כשרות מאוד מפורטת שאפשר למצוא בקלות באינטרנט. הרשימה הרבה יותר נוחה ממקבילתה השוודית והיא גם לסופרים וגם למאפיות. אני ממליץ על רשת Godt brød שפרושה בכל רחבי נורווגיה ועושה לחם מדהים. מיטל מוסרת שתקנו שם אך ורק את Grovt surtigsbrot כי הוא מה שכל לחם חולם להיות כשהוא יהיה גדול. גם חלק גדול מהמאפים שם כשרים אבל שוב תסתכלו ברשימה. התזונה שלנו התבססה בעיקר על לחם ודגים. קנינו דגים בשוק השקצים והרמשים ונעזרנו ברשימת הכשרות לצורך זה. הדגים טעימים מאוד והם בערך הדבר היחיד שעוד היה במחיר סביר.

בברגן יש מסעדה טבעונית אחת שנקראת dirty vegan שעושה פאסט פוד שמנוני וממש טעים. וכן זה מה שאתם רוצים אחרי נסיעה ארוכה ברכבת או יום טיול ארוך. אל תוותרו על טבעות הבצל שלהם.

אלכוהול וברים

כדי לקנות אלכוהול גם פה צריך ללכת למונופול הממשלתי. יש שני סניפים שלו באזור מרכז העיר. אחד קטן וחביב, והשני, שליד התחנה המרכזית, ראוי לברך עליו בשם ומלכות שלא חיסר בעולמו דבר. מבחר בירות משוגע לגמרי. בניגוד למונופול השוודי המחירים פה לא זולים בכלל, מצד שני הבירות מדהימות.

היינו בשלושה ברים שונים במהלך השבוע. "היינו", כי הפעם מיטל ואלכס (חמי) הצטרפו אליי. המוצלח ביותר הוא apollon bar, בר שהוא גם חנות תקליטים. יש בבר מעל ששים ברזים מנורווגיה ומהעולם. המחירים יקרים מאוד אבל חלק מהבירות שוות את זה. הייתי שם שלוש פעמים במהלך השבוע, ובכל פעם לקח לי לא מעט זמן להחליט.

יש גם את lucky – הסניף המקומי של לרוויג שהוא מקום מאוד חמוד.

ביקרנו גם ב-vinyl bar שהוא גם בר וגםחנות תקליטים. הבר מעוצב בצורה מאוד מגניבה ויקרה להחריד. ברמת ה-45 שקל לחצי ליטר של לאגר בינונית. יש שם עשרים ברזים, הרוב די בנאלי אבל כמעט תמיד יש הפתעות (נניח 8 times של לרוויג).

ארנון בן-דב

ארנון בן-דב

קיבוצניק במקור וירושלמי בהווה, מוזג בירה, שותה בירה, חוקר בירה, אוהב לדבר על בירה. נשוי למיטל.

שיתוף

רוצים סדנת בירה אצלכם?
יש לכם שאלה על בירה?

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר שלנו. גלו משהו חדש על בירה!

לקריאה נוספת

מה זה בכלל קראפט?

מה זה בכלל בירת קראפט? האם יש קשר בין קראפט לבין איכות הבירה, לגודל המבשלה או שיש סיבות אחרות? מוזמנים לצלול איתי לשאלה הזאת

קריאה נוספת >>