טעימות מזוודה ומתיישנות של הפרלמנט הירושלמי

נפגשנו מספר חברים מהפרלמנט הירושלמי לטעימות של בירות מזוודה ובירות מתיישנות- בירות מצ'כיה, ניו זילנד, איטליה, ועוד

תוכן עניינים

טעימות מזוודה ומתיישנות של הפרלמנט הירושלמי.

אז כבר סיפרתי לכם על החבורה הירושלמית שאני עושה איתה ערב טעימות- לפעמים יש נושא מסויים, אבל בדרך כלל פשוט כל אחד מביא בירת מזוודה או מוציא משהו מהארון יישון וביחד נפגשים לערב נהדר. בטעימה האחרונה טעמנו בירות מרחבי אירופה ועוד כמה מתיישנות נהדרות. אז יאללה לבירות.

חלק מחברי הפרלמנט

Milkshake IPA Sabro-Chroust

ציון:3.75

פתחנו במילקשייק IPA נהדרת שחבר הביא לי מצ'כיה(תודה רבה תמיר). מילקשייק IPA זה בעצם IPA שנוסף לו לקטוז. השמרים לא יכולים לעכל את הלקטוז עד הסוף, מה שמוסיף לבירה גוף קרמי וטעם מתקתק. לטעמי פה הטעם המתוק טיפה השתלט מדיי אבל עדיין זאת הייתה בירה נהדרת.

Peach Pucker-Bach Brewing

ציון: 4

משם עברנו לבירה היישר מניו זילנד, טוב בעצם לא ישר כי היא נקנתה בתאילנד. הבירה Peach Pucker- היא ברילנר סאוור עם המון אפרסק. בטעם היא הזכירה ממש את הקרטיב משמש של פלדמן אבל בקטע טוב.

Peach Pucker

Dřevo- Pivovar Matuška

ציון-4

אחרי זה עברנו לאיזורים הכהים. שתינו drevo שהיא דאבל בוק נהדרת שהגיעה אלינו מצ'כיה. בעקבות העלייה של הבירות הכשותיות הסגנון של הדאבל בוק קצת נעלם מהמדפים בשנים האחרונות, וזה קצת חבל כי זו בירה נהדרת לחורף. הבירה שלנו הייתה מאופיינת בהמון טעם לחמי וקצת צימוקיות.

1872 Baltic Porter-דנסינג קאמל

ישראל הביא איתו את 1872- באלטיק פורטר של מבשלת דאנסינג קאמל שנסגרה לפני כמה חודשים. ישראל הביא בירה מ2017, ואני ישר רצתי לשלוף מהארון את אותה בירה מ2019 כדי לנצל את הזמן לטעימה השוואתית. הבירה מ2019 הייתה מאוד קרמלית עם קצת קפה, לעומת זאת בבירה מ2017 הקפה הלך מאוד לפרונט ביחד עם המון שוקולד ויצר בירה נפלאה. זה הזכיר לי פעם נוספת כמה כיף לעשות טעימות השוואתיות של בירות מתיישנות.

1872 Baltic Porter- Dancing Camel

Barrel Aged Series: Leann Folláin (Edition 9)- O'Hara's Brewery

ציון:3.5

לאחר מכן שתינו בירה מסדרת המתיישנות של אוהר'ס. המבשלה שמוכרת בארץ בעיקר בזכות הסטאוט הנהדר שלה, עושה פעם בשנה מהדורה של בירה חזקה מיושנת בחבית. אנחנו טעמנו את מהדורה מס' 9. הבירה ישבה במשך 3 חודשים בחביות של ויסקי אירי. לצערי עם כל הציפייה באה אכזבה. אומנם הריח היה נהדר אבל הבירה הייתה מוגזת מדיי והיה לה טעם מתכתי שקצת איכזב אותי בטח בתג המחיר של הבירה הזאת(איזור ה40 ש"ח).

Barrel Aged Series: Leann Folláin (Edition 9)- O'Hara's Brewery

Nachspiel-Jungle Juice Brewing

ציון: 4.25

אבל הבאסה נגמרה מהר כי עברנו ל Nachspiel. קולאב של מבשלה איטלקית ומבשלה נורווגית. מדובר באימפריאל סטאוט שנוסף לה אגוזי לוז, לקטוז ושיבולת שועל שהוסיף עוד גוף. הריח היה משכר וגם הטעם היה נפלא.

Nachspiel-Jungle Juice Brewing

Bracia Bourbon Barrel Aged-Thornbridge

ציון: 4.25

לסיום של תחום הבירות בערב שתינו את הBarcia של מבשלת תורנברידג'. מדובר בדארק אייל שיושנה בחביות ברבן. הבירה היא פצצת אוממי ועם המון טעמי קפה שמתגלים בסיום. הבירה זמינה בארץ ולטעמי היא שווה קנייה למרות תג המחיר שעלול להרתיע(איזור ה45 ש"ח).

Bracia Bourbon Barrel Aged

אבל לא סיימנו כאן כי היו לנו עוד שני מידים. מיד(תמד) הוא משקה שהבסיס שלו הוא דבש מותסס. זה עולם רחב שראוי להקדיש לו פוסט נפרד, אבל בנתיים נספר לכם על מה שתינו. כן אציין ששמולץ הכין את שני המידים, וחוץ מזה שהוא חבר ומבשל בירה סופר מוכשר, הוא לטעמי מבשלן המיד הטוב ביותר בארץ.

שמולץ, ישראל ואני בשלב לא ברור של הטעימות

Primordial Plot-Schmulz

ציון:4.5

פתחנו בPrimoridal plot- מיד יבש עם תפוחים עם דבש מפריחת הדרים. המיד יושן ביחד עם וניל ממדגסקר ועבר יישון בחבית אלון צרפתי. המיד בוקבק ב2019 וישב למנוחה בארון של מתי. שתיתי את המיד כשהוא יצא ועניין אותי מאוד איך הוא התפתח. באופן טבעי הגיזוז כמעט נעלם, אבל המיד עצמו ממש השתפר- הדבש קיבל דרגה נוספת של מורכבות והתפוחים הלכו אחורה והתמזגו עם הדבש בצורה מקסימה.

Primordial Plot-Schmulz

Burry me a cup cake-Schmulz

ציון:4.5

מיד לאחר מכן שתינו את Burry me a Cupcake- מיד מפוצץ בפירות יער וחמאת בוטנים. המיד בושל ב2018 ורק הלך והשתפר. הצבע אדמדם ומהמם, הריח הוא של מלא פירות יער עם דגש על אוכמניות, והטעם היה של סנדוויץ חמאת בוטנים וריבה.

Burry me a cup cake-Schmulz

היה ערב עשיר ומגוון בסגנונות שהראה רק מעט מהעושר שיש לעולם הזה להציע.

ארנון בן-דב

ארנון בן-דב

קיבוצניק במקור וירושלמי בהווה, מוזג בירה, שותה בירה, חוקר בירה, אוהב לדבר על בירה. נשוי למיטל.

שיתוף

רוצים סדנת בירה אצלכם?
יש לכם שאלה על בירה?

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר שלנו. גלו משהו חדש על בירה!

לקריאה נוספת

בירות חמוצות

מדיי פעם אני כותב על בירות חמוצות, לפעמים אני אפילו מוסיף לתיאור לימון, גבינה כחולה או אפילו גרביים. אז מה זה בעצם בירות חמוצות, איך מכינים אותן, מה ההבדלים בין הסגנונות ולמה לעזאזל אנשים שותים את הדבר הזה?

קריאה נוספת >>

המלצות לשטוקהולם

ביקרנו בשטוקהלם לשבוע וחזרנו עם המלצות למגוון דברים. מאוכל טבעוני, דרך בירות שוות לשתות ועד טבע מהמם וקהילה יהודית סופר מיוחדת

קריאה נוספת >>