טעימות של המשלוח האחרון של הורייזונט

ניפגשנו דור מתי ואני, כדי לטעום את הנגלה החדשה ביותר של מבשלת הורזיונט ההונגרית שהגיעה לארצנו. מלאגר עם מלפפון דרך בירות כשותיות ועד חמוצה.

תוכן עניינים

טועמים את ההורייזונט החדשות.

אז לפני מספר שבועות הגיע משלוח חדש של הורייזונט לארץ, קראתי לדור ולמתי (ולשוסטר שהבריז) ועשינו טעימה רוחבית של הבירות.

אבל מה זאת בעצם מבשלת הורייזנוט(horizont)? מדובר במבשלה הונגרית שנפתחה ב2014 בבודפשט על ידי חבורה של צעירים מוכשרים שרצו לבשל בירה. מאז המבשלה גדלה וכיום נחשבת לאחד מהמבשלות המובילות בהונגריה. זהו המשלוח השלישי של הורייזנוט לארץ. בעוד המשלוח הראשון הראה את הבירות היחסית קלאסיות של המבשלה, במשלוח השני התחילו להגיע דברים יותר מעניינים והקו הזה ממשיך גם במשלוח הנוכחי. הבירה מיובאת לארץ ע"י חברת פרוטרי.

בכל מקרה הגיעו לארץ 6 בירות חדשות, אני קניתי אותן בבירתנו והן עלו לי 118 ש"ח. הבירות נמצאות גם בשאר חנויות הבירה המובחרות ומוזמנים לקנות מהחנות המועדפת עליכן.

ועכשיו לבירות.
5 מתוך 6 הבירות שהגיעו היו מסדרת Selfish Game- הסדרה הזאת אמורה לספק מעין מגרש משחקים בו המבשלים יכולים לעשות ניסויים הן בבירות עם תוספות או סתם לאתגר את היכולות שלהן.

פתחנו עם הלאגר מלפפונים. כן קראתם נכון. מדובר בלאגר קלילה עם מלפפון. התחיל נורא מרענן וכיפי, אך בהמשך הטעם של המלפפון השתלט קצת יותר מדיי ובמקום בירה מרעננת זה הפך ללאגר עם קצת טעם לוואי. סך הכל חביב אבל לשתות מהר וקר.

Horizont Cucumber Infused Lager

משם עברנו ל4 בירות כשותיות. התחלנו עם NEPA כיפית עם כשות אצקה וסיטרה- המון ליצ׳י ומנגו באף ובפה. אחרי זה הייתה IPA עם סיטרה וסימקו- שני סוגי כשות שאני מאוד אוהב אבל במקרה הזה הבירה לא הייתה מרה מספיק בשביל West coast IPA.

Horizont NEPA
נייפה עם אצטקה וסיטרה
Horizont IPA
West Coast IPA

הבירה הבאה הייתה שת"פ עם מבשלת white strok הסרבים, לצערי זאת הייתה האכזבה של הערב. הבירה הייתה כמעט בלי גוף והרגישה אנצית. ייתכן ואם היינו שותים אותה בהתחלה היא הייתה מרגישה יותר טוב. לסיום מסיבת הכשות שתינו את הטריפל IPA עם סיטרה סטרטה וקליסטה. מבחינתי המנצחת של הערב. הבירה מגיעה ב10 אחוז ועם המון טעמים לחמיים. לצד זה המון הדריות מהכשות שיוצרת בירה מעולה לחובבי הכשות לימי החורף הקרים.

בירת שת"פ עם white strok
Horizont Triple IPA
המנצח של הערב.

סיימנו עם בירה מסדרת החמוצות שמתיישנות בחבית. במקרה שלנו בירה חמוצה עם מנדרינה שוקולד וקצת וניל. היישון בחביות עץ קצת איזן את הסיפור. לעומת זאת השילוב של השוקולד והמנדרינה קצת ניטרלו את החמיצות ונוצרה אחלה בירה אבל פחות חמוצה.

לסיכום: משלוח חביב מאוד של הורייזונט. בירות מיוחדות לצד בירות יותר סטנדרטיות. מומלץ לאסוף חברים ולטעום את כולן, אבל אם אתם בוחרים אחת תלכו על הטריפל IPA ולא תצטערו.

ארנון בן-דב

ארנון בן-דב

קיבוצניק במקור וירושלמי בהווה, מוזג בירה, שותה בירה, חוקר בירה, אוהב לדבר על בירה. נשוי למיטל.

שיתוף

רוצים סדנת בירה אצלכם?
יש לכם שאלה על בירה?

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר שלנו. גלו משהו חדש על בירה!

לקריאה נוספת

פחית VS בקבוק

האם אפשר לשתות בירה מפחית? האם זה עדיף על בקבוק או שזה בירת פועלים? ולמה אין אף מבשלה ישראלית שמייצרת בירות בפחית?

קריאה נוספת >>