אנטפד, פוקימון גו ואיך אני עוקב אחרי הבירות שלי

איך אני עוקב אחרי כל מה שאני שותה? מה זה האנטפד הזה שכולם מדברים עליו והאם זה השטן או הדבר הכי טוב שהאל ברא?

תוכן עניינים

מדיי פעם אני זורק נתונים על כמות מסויימת של בירות ששתיתי מארץ מסויימת או מסגנון מסויים. כשאני מדבר עם אנשים בסדנאות על כמה רחב עולם הבירה אני מציין את כמות הבירות השונות ששתיתי. ובלי קשר תמיד מגיעה השאלה- איך אתה זוכר את כל הבירות ששתית? והתשובה היא גבירותיי ורבותיי- Untappd.

מה זה בכלל אנטפד?


אנטפד היא רשת חברתית שבה אתה מפרסם אילו בירות אתה שותה ,לדרג אותם בסקאלה שבין 0.25 ל5 ולהוסיף רשמי טעימה אם בא לכם. בנוסף כמו רשת חברתית טובה אתה יכול לראות מה חברים שלך שתו. ואולי חשוב מהכל אנטפד משמשת כדאטה בייס ענק של כמעט כל הבירות שקיימות בעולם. תוכלו למצוא גם פרטים על הבירות ועל המבשלות, או סתם לפתוח את האפליקציה שאתם בחו"ל ולמצוא ברים וחנויות בסביבתכם הקרובה.


האפליקציה מאוד נוחה ואינטואיבית ואתה יכול לצבור באדג'ים שונים על בירות שאתה שותה. חלק מהבאדג'ים מגניבים ממש-כמה סגנונות שונים של בירות שתית, מכמה מדינות שתית בירה, וכמה שתית מכל מדינה. וחלקן מיותרים לחלוטין- כמה בירות שתית עם IBU נמוך נניח.

כנגד ארבע משתמשי אנטפד דיברה התורה

האנטפד גו

המטרה היחידה שלו בעולם היא לשתות כמה שיותר בירות. לא משנה לו אם זאת בירות זבל מחנות ליד התחנה המרכזית בתל אביב או בירה חמוצה יקרה מדיי של מורטליס, מבחינתו כל בירה חדשה זה עוד מספר לדירוג. ניתן לזהות אותו בכך שהוא יהיה מוכן לחלוק פחית בירה עם 50 אנשים כדי שיוכל לשתות שלוק מבירה שהוא עוד לא שתה. לעולם לא תתפסו אותו שותה בירה שכבר שתה. נקרא אנטפד גו כי הוא מתייחס לעולם הבירה כמו לפוקימון גו- You gotta catch ’em all

מבקר הבירה

מבחינתו אנטפד היא הפלטפורמה שלה כל העולם חיכה כדי לשמוע מה דעתו על כל בירה. בחיים לא תראו אותו נותן רק דירוג אלא תמיד יפרט את כל רשמי הטעימה שהוא שמע עליהן אי פעם. הוא ידאג שהצילום של הבירה יהיה טוב, בכל זאת כל העולם מחכה למוצא פיו. פעמים רבות תוכלו למצוא אותו עם דף ועט כדי שיספיק לכתוב את כל חכמתו. מתוסכל מאוד מההגבלה של 255 תווים על כל ביקרות.

החננה

זוכרים את התלמיד שהיה יושב בשורה הראשונה והדבר היחיד שהיה אכפת לו זה הציון שלו? ההוא שהיה עושה מועד ב' אם היה מקבל 95? אז ככה רק בציוני בירה. הציון באנטפד הוא הפרמטר היחיד שיכריע אם הוא יקנה את הבירה. בירה עם ציון גבוה תקבל אצלו תשבוחות מפה ועד הודעה חדשה גם אם הוא נפל על פחית שהיא בוודאות פגומה. ובירה עם ציון נמוך תקבל אצלו ציון גרוע, בעצם הוא אפילו לא יגע בה. טיולים בחו"ל איתו יהיו מתסכלים עוד יותר כי הוא יגרור אתכם בכל רחבי קוויבק סיטי רק כדי לקנות בחנות נידחת בירה עם ציון של 4.3.

ושאינו אוהב את אנטפד

עזבו הוא משתמש ברייט ביר.

סיכום נוגה

אנטפד היא לא דבר טוב או רע. כמו הרבה דברים היום, היא כלי טכנולוגי שאנחנו בוחרים איך להשתמש בו. יש מי שישתמש בו כיומן תיעוד, יש מי שינצל אותו למסעות בחו"ל ויש את ההוא שרק רוצה להשיג את הבאדג' החדש. כל הדרכים הן בסדר גמור כל עוד אנחנו מרגישים שהאפליקציה מסייעת לנו להנות יותר מחווית הבירה ולא שאנחנו משועבדים לה בצורה שהיא פוגמת לנו בחווית השתייה.
אני משתמש המון באפליקציה מאז שהורדתי אותה, וגם אופי השימוש שלי בה השתנה עם הזמן ובהתאם לסיטואציה ואני מניח שהוא ימשיך וישתנה. אני ממליץ למי שאין לו את האפליקציה להוריד ולהתנסות, וגם למשתמשים הוותיקים זה אולי זמן לעצור שנייה ולנסות להבין איך אני יכול לקחת את האפליקציה הזאת ולהפיק ממנה את המיטב.

ארנון בן-דב

ארנון בן-דב

קיבוצניק במקור וירושלמי בהווה, מוזג בירה, שותה בירה, חוקר בירה, אוהב לדבר על בירה. נשוי למיטל.

שיתוף

רוצים סדנת בירה אצלכם?
יש לכם שאלה על בירה?

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר שלנו. גלו משהו חדש על בירה!

לקריאה נוספת

טעימות הופ הוליגנס

הבירות של המבשלה המובילה ברומניה הופ הוליגנס הגיעו לארץ ואנחנו התכנסנו לטעימות. היו בירה עם היביסקוס, עם תה ירוק יפני ועוד סתם בירות נהדרות

קריאה נוספת >>