טעימת הבירות הטובה מכולם

תוכן עניינים

יוצא לי לשבת לא מעט עם חברים לטעימות של בירה. בחלק מערבי הטעימות יש מגוון בירות גדול ובחלק יש התמקדות בנושא מסויים. לפעמים יש המון בירות ולפעמים כמות קטנה. אבל יש טעימה אחת שהייתה הטובה ביותר שהייתי בה היום ואין דרך טובה ממנה לפתוח את סדרת הפוסטים הזאת.

איך זה יעבוד? על כל בירה אכתוב את הנתונים היבשים שלה, לאחר מכן אכתוב את הציון שנתתי לה בuntappd, אפליקציה לדירוג בירות. הציון נע בין 0.25 ל5. לכל בירה יהיה גם קישור באנטפד למי שירצה הרחבה. כמובן שחלק מהטעימות קרו לפני זמן רב אז ייתכן שהרשמים יהיו קצת חסרים.

הכל התחיל בזה שאסף שלח לי תמונה של בירות שהוא הביא מביקור בארצות הברית ואמר לי שהוא בא לטעימה בבירתנו. אסף הוא אחד הלקוחות הקבועים של הבר ותמיד מביא איתו דברים מעניינים. בהתחלה התלבטתי אם להגיע כי היה לי מועד ב' יום אחרי אבל אחרי שהוא שלח לי את התמונות התייצבתי. הטעימה הייתה יום לפני פורים, ובדיעבד גם בתחילת פרוץ הקורונה שאז לא ידענו עליה כמעט כלום.

Cellarmaker

Dank of the west

ABV-6.5%

ציון: 4.25

פתחנו עם אמריקן IPA נהדרת של מבשלת Cellarmaker שממוקמת בסן פרנסיסקו. חוץ מהמבשלה המעולה יש להם גם פיצות שהם מתאימים לכל בירה. לצערי את זה לא יצא לי לטעום. הבירה הגיעה בקרואלר, מעין פחית שאפשר למלא את הבירה ישירות מברז ויכולה להחזיק מעמד יפה כמה ימים. היא הייתה סיפתח נהדר- צלולה, עם מרירות מעודנת וכיפית.

Lil' Nelmo

ABV-5.9%

ציון: 4.5

משם המשכנו לפייל אייל. לקחתי שלוק, ואז עוד שלוק, ואז תפסתי את אסף ואמרתי לו שאם אני צריך לבחור רק בירה אחת שאשתה מעכשיו ועד סוף חיי זאת הבירה הזאת. שילוב של מרירות עם טעמים טרופיים עדינים יצרה פשוט בירה מעולה, שבאמת יכולתי לשתות ממנה ליטרים. היא לא הבירה הכי טבוה שטעמתי, אפילו בטעימה הזאת היו כמה שעלו עליה, ועדיין אם בירה אחת עד סוף חיי זאת התשובה

Tree House Brewing Company

מדובר באחת מהמבשלות הטובות ביותר בארצות הברית, מקום שבירגיק מכל רחבי העולם עולים אליה לרגל. זכינו לשתות שתי בירות נהדרות של המבשלה.

Julius

ABV- 6.8%

ציון: 4.5

מדובר בבירה המפורסמת והמדורגת ביותר של המבשלה. מדובר פשוט במיץ טרופי אחד גדול- מנגו, פסיפלורה, קצת אפרסק וטיפה הדריות. מרירות מעודנת שפשוט מחמיאה לבירה. הגוף היה בינוני מה שנתן לבירה מרקם של נקטר פירות פשוט מדהים.

Green

ABV-7.5

ציון: 4.5

עוד IPA נהדרת של המבשלה. הפעם יותר לכיוון ההדרי והאורני, גם היא הוכיחה כמה המבשלה הזאת מדהימה.

משם היינו אמורים לעבור להדי טופר של מבשלת האלכמיסט- גם מבשלת בירה אגדית שממש חיכיתי לטעום את הבירות שלהם, אבל לצערי הרב ברגע שטעמנו את הפחית הבנו שמשהו שם נהרס בדרך ולצערנו אחרי שלוק אחד שפכנו אותה.

Omnipollo- Nebuchadnezzar

abv-8.5%

ציון-4.5

כששתיתי אותה לא דימיינתי שמבשלת אומניפויו השבדית תגיע לארץ יום אחד אבל לפעמים חלומות מתגשמים וכיום המבשלה מיובאת לארץ ע"י חברת רדקס. בכל מקרה מדובר בדאבל IPA ג'וסית ונהדרת ממש. במקרה שלנו הבהירה הייתה סופר טרייה ויצרה חוויה מהממת. עוד עניין מגניב היא שהבירה התחילה בתור מתכון ביתי שפשוט התחילו לייצר אותו בסקייל גדול יותר.

Alvarado Street Brewery- Mai Tai P.A

ABV-6.5%

ציון: 4.25

למרות מה שמרמז השם במקרה הזה מדובר בIPA צלולה ולא טרופית בכלל. אבל עדיין בירה מעולה

Hill Farmstead Brewery- Double Nelson

ABV- 8%

ציון:5

מדיי פעם שואלים אותי מה הבירה הטובה ביותר ששתיתי והתשובה היא דאבל נלסון. דאבל IPA מפוצצת בכשות נלסון סובין. מרירה ברמה הנכונה, גוף ברמה הנכונה, דרינקבלית ברמה הנכונה, פשוט שלמות בבירה אחת

Brassiere Cantillon- Gueuze 100% lambic bio


ABV-5%
ציון-4.75

לקראת סיום עברנו לחמוצה מאולי המבשלה החמוצה הטובה בעולם. לימון, גרביים וכל מה שצריך במקום אחד.


סיימנו עם קוואדרופל בלגית חביבה מאיטליה.

אז מה הפך את הטעימה הזאת לטובה מכולם? כמובן שהאנשים היו נהדרים, האווירה קסומה אבל מעל הכל- היה שם את הבירה הכי טובה ששתיתי אי פעם, את הבירה שאני ייקח איתי לאי בודד, ואולי ההוכחה הטובה ביותר-למרות שאחת מהבירות שהכי רציתי לטעום הייתה תקולה זה הרגיש שלא היה חסר כלום.

בירות נהדרות ובעיקר אנשים נהדרים לשתות איתם
ארנון בן-דב

ארנון בן-דב

קיבוצניק במקור וירושלמי בהווה, מוזג בירה, שותה בירה, חוקר בירה, אוהב לדבר על בירה. נשוי למיטל.

שיתוף

רוצים סדנת בירה אצלכם?
יש לכם שאלה על בירה?

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר שלנו. גלו משהו חדש על בירה!

גינס סטאוט

סטאוט

מה דעתכם על מיסים? בין אם אתם חושבים שמס זה שוד ושצריך לחלק וואצ׳רים לחמצן (אתה לא מבין, בשוודיה ניסו את זה ומאז היחס חמצן/נפש עלה בצורה משמעותית) ובין אם יש לכם לב, רובנו לא

המשך קריאה »

לקריאה נוספת

ארנון בן-דוב בסדנת בירה

בחודש מרץ יתקיימו שלוש סדנאות בירה של ארנון מסBEER- סדנת היכרות עם עולם הבירה, סדנת בירות חמוצות וסדנת בירות מתיישנות. מוזמנים להירשם.

קריאה נוספת >>