אימפריאל סטאוטים וברבן קאנרטי

התכנסנו לטעימה של אימפריאל סטאוטים סופר מעניינים, וגולת הכותרת ברבן קאנטרי של גוס איילנד- אחת מהבירות שמדורגות הכי גבוה בעולם

תוכן עניינים

הכל התחיל בפסטיבל הבירה של גלעד. במהלך גשם לא צפוי(ממתי יורד גשם במאי בבאר שבע) דיברתי עם לין וגיא. מפה לשם גיא החמיא לי על תמונות האוכל שאני מעלה בפייסבוק ושאל אותי מתי הוא מקבל הזמנה. אמרתי לו שבקרוב בלי להתחייב ואז הוא אמר לי את מילות הקסם "יש לי ברבן קאנטרי". עוד נגיע לקאנטקי ברבן בהמשך ונספר למה זה גרם לי להחסיר פעימה.

בכל מקרה התכנסנו ביום חמישי שעבר לערב פסטות וטעימות. תוך כדי ההכנה לערב הבנו שלכולנו יש המון אימפריאל סטאוטים ואמרנו שנעשה ערב בסימן אימפריאל סטאוטים עם מזגן על 20 מעלות כדי לשרוד. מי ששכח מה זה אימפריאל סטאוטים מוזמן לקרוא כאן

כדי להתחיל את הערב באיזי התחלנו עם אורבל. אורבל היא אחת מהבירות האייקוניות בעולם הבירה. מבשלת אורבל מייצרת בירה אחת בלבד. לכאורה מדובר בפייל אייל בלגי, קצת חזק מהרגיל אבל לא משהו מעבר. הבירה מבושלת עם שמרים רגילים לצד שמרי פרא ונותנים לבירה קצת זמן להתיישן מתגלים דברים נהדרים. התחיל להיות מורגש, במקרה שלנו הבירה הייתה מ2022 ועדיין החמיצות הורגשה לצד אפרסקיות קלה ויצרה בירה מאוד כיפית.

ואחרי שסיימנו לשחק עברנו למה שהתכנסנו בשבילו- אימפריאל סטאוטים. פתחנו עם בירה של מבשלת אומניפויו השבדית (שתשמעו עליה לא מעט בימים הקרובים בגלל הטיול שלי לשבדיה). שתינו את נעה בארל אייג'ד. נעה היא אחת מבירות הדגל של המבשלה ובמקרה הנוכחי היא גם יושנה בחביות ברבן ככה שאמור להיות פגז. אבל זהו שלא. כנראה הבירה ישבה קצת יותר מדיי זמן ביישון והתפתח לה טעם לקטי לצד פירותיות שלא הייתה אמורה להיות שם. בסופו של יום הבירה הייתה עדיין אחלה והזכירה קצת עוגת גבינה עם אוכמניות, אבל עם היינו שותים אותה לפני שנתיים כנראה שהיא הייתה וואו. זה גם מסר חשוב לזכור שלא תמיד שנשתה בירה היא תהיה במצב הכי טוב, וזה בסדר גמור, בטח אם ליד יש עוד בירה.

ואז הגענו לנקודה שלשמה התכנסנו ברבן קאנטרי סטאוט. אז מה זה בעצם? מדובר באימפריאל סטאוט של מבשלת גוס איילנד משיקגו. המבשלה מוציאה מדיי שנה בנובמבר את המהדורה של השנה. כל שנה הבירות מיושנות בחביות אחרות ולעיתים מתווספות להם כמה תוספותץ הבירות מאוד חזקות(13 אחוז ומעלה) ומגיעות רק בבקבוק של חצי ככה שיותר ממומלץ לחלוק את זה עם כמה אנשים נהדרים כמו גיא, סטלה ולין (ואפילו מיטל טעמה).

בכל מקרה למה כ"כ רציתי לטעום אותה? דבר ראשון כי מדובר באחת מהאימפריאל סטאוט הראשונות בהיסטוריה שיושנה בחביות ברבן. הבירה נחשבת לאבן דרך בכל מה שקשור לאימפריאל סטאוט ואיך שהוא מיוצר כיום. ומכיוון שזה הסגנון האהוב עליי אמרתי שאני חייב מתישהו לטעום אותה. דבר שני כל מי שנכנס אי פעם לדירוג הבירות הכי טובות באנטפד ראה שלא מעט גרסאות שלה מככבות בטופ וזה עוד יותר הדליק אותי על הבירה. כמובן שהם גם מתיישנות מדהים אז אפשר בכיף לקנות כמה וליישן אם רק יש לכם כסף ובעיקר אם תצליחו להשיג אחת..

פתחנו עם Burbon country brand coffee stout של 2022. הבירה בושלה עם בית קלייה מקומי וכמו כל הבירות של 2022 היא יושנה בחביות של ווילד טרקי, באפלו טרייס ופור רוזס(כולן חביות ברבן). הבירה עם 13.2 אחוז אלכוהול. באף הורגש המון קפה, ממש כאילו מישהו טחן פולים טריים לידי. בפה נוסף לקפה שוקלדיות לצד תנינים מהשימוש בחביות. גם טעמי הברבן הורגשו במידה קלה. הסיומת הייתה בינונית ומתקתקה והבירה בכלל לא הרגישה אלכוהולית. בלי ספק חוויה

Burbon country brand coffee stout- Goose island

משם המשכנו ל Christmas ten ton truck rye barrel aged משנת 2018. הבירה של מבשלת ברודוג ישבה לא מעט זמן בארון של לין עד שהגיעה אלינו. אני כזכור חובב גדול של שיפון בבירה (או בוויסקי) והבירה עניינה אותי מאוד. הבירה מגיעה ב13.4 אחוז אלכוהול. באף היה המון שוקלדיות לצד ריח של לחם שיפון טוב. הריח המשיך גם לפה ונוספה עוד קצת מאלטיות וטעמי חבית לצד הקפה והשיפון. גם פה הבירה הייתה דרינקבלית בצורה מפתיעה ובאמת שנהנתי מכל שלוק.

שתינו גם את mashed rune 23 שבושלה עם עוגיות פיניות מסורתיות. לצערי הרב לא היו לנו עוגיות פיניות, או שאי פעם טעמתי אותן, אז הרגיש לי שקשה להעריך נכון את הבירה. בכל מקרה הבירה הייתה ב10.8 אחוז אז זה היה זמן טוב להתרענן.

כיוון שגיא החליט לפנק הוא הביא לנו בירה נוספת של גוס. הפעם Bourbon County Brand Stout-Biscoti 2022. הבירה יוצרה עקב בקשה של מנהלת משאבי האנוש של החברה שרצתה בירה שתזכיר לה ביסקוטי איטלקי. הבירה בושלה עם פולי קקאו, שקדים קלויים ואניס. הבירה מגיעה ב14.3 אחוז. באף המון ליקריץ וקצת מרציפן. בפה עוד שוקולד ושקדים. סיומת ארוכה וכיפית עם אפטרטייסט שלא רוצים שייגמר. עם בבירה הראשונה עוד התלהבתי בבירה השנייה הבנתי שזה לגמרי שווה את ההייפ. בירה מופלאה.

Bourbon County Brand Stout-Biscoti- Goose island

סיימנו כמעט בחצות עם Midnight Macchiato burobin BA. פה החלטנו להגזים לגמרי עם אחוז האלוכוהול והבירה ב15 אחוז. הבירה מבושלת עם קפה ולקטוז. הצבע לדעתי הכי כהה שהיה בטעימה- שחור משחור- שמן מנועים בכל הכח. באף, אני יודע שכבר נמאס לכם לשמוע יש קפה ושוקולד וככה גם בפה. גוף מלא וסיומת ארוכה וכיפית. פה האלכוהול כבר מורגש בבירה וגם בראש וזה היה הגראנד פינאלה של הערב.

Midnight Macchiato burobin BA

לסיכום בירות מדהימות כולל כמה אבני דרך חשובות, אוכל טעים ובעיקר אנשים אהובים ונהדרים- מה יכול להיות גרוע?

ארנון בן-דב

ארנון בן-דב

קיבוצניק במקור וירושלמי בהווה, מוזג בירה, שותה בירה, חוקר בירה, אוהב לדבר על בירה. נשוי למיטל.

שיתוף

רוצים סדנת בירה אצלכם?
יש לכם שאלה על בירה?

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר שלנו. גלו משהו חדש על בירה!

טעימת הבירות הטובה מכולם

יוצא לי לשבת לא מעט עם חברים לטעימות של בירה. בחלק מערבי הטעימות יש מגוון בירות גדול ובחלק יש התמקדות בנושא מסויים. לפעמים יש המון בירות ולפעמים כמות קטנה. אבל יש טעימה אחת שהייתה הטובה

המשך קריאה »

לקריאה נוספת